یک عضو کمیسیون عمران: وزارت راه و شهرسازی مبادرت به تولید انبوه مسکن کند

اطلاعات خود را فراموش کرده اید؟

یک عضو کمیسیون عمران: وزارت راه و شهرسازی مبادرت به تولید انبوه مسکن کند

چهارشنبه 19 تیر 1398

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از کاهش ۶۰ درصدی معاملات مسکن طی چند ماه اخیر خبر داد.

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه متأسفانه در چند ماه اخیر افزایش قیمت‌ها و ورود بازار مسکن به رکود تورمی موجب کاهش معاملات مسکن شده است، اظهار کرد: بازار مسکن دیگر کشش افزایش قیمت ندارد و باید بازار به سمت کاهش قیمت هدایت شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز است وزارت راه و شهرسازی برای متعادل کردن بازار عرضه و تقاضای بازار مسکن مبادرت به تولید انبوه کند.

وی با بیان اینکه معاملات مسکن نیز در چند ماه اخیر کاهش ۶۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: فعالیت سوداگران، دلالان و نبود قوانین مالیاتی به ویژه مالیات بر خانه‌های خالی از دلایل افزایش قیمت مسکن بوده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دو سال اخیر بازار مسکن دچار تورم و التهاب شده است و قیمت مسکن در این مدت بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

کیان‌پور اضافه کرد: باید تلاش شود دامنه تغییرات قیمت مسکن بیشتر از نرخ تورم نشود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رونق خرید و فروش مسکن بیشتر ناشی از افزایش خرید و فروش‌ها و گردشی است که در عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد و دولت باید تدبیری بیندیشد تا از افزایش بی‌رویه نرخ مسکن جلوگیری شود تا شاهد برقراری آرامش در این بازار باشیم.

بالا