۱۳طرح شهرداری با ۱۳۵میلیارد تومان اعتبار پیشرفت چندانی نداشته است

اطلاعات خود را فراموش کرده اید؟

۱۳طرح شهرداری با ۱۳۵میلیارد تومان اعتبار پیشرفت چندانی نداشته است

دوشنبه 15 آبان 1396

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ۱۳ طرح عمرانی شهرداری با حدود ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار پیشرفت چندانی نداشته است و شهرداری باید برای آن اقدام عاجلی انجام دهد.



به گزارش خبرنگار مهر، احد چگینی در نظق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار مردم شورا برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما باید در اجرای طرح‌های عمرانی تسریع شود.

وی افزود: حدود ۱۳ طرح عمرانی شاخص در سطح شهر وجود دارد که برای تمام آن ها اعتبارات میلیاردی و در مجموع ۱۳۵ میلیارد تومان پیش بینی شده؛ اما پیشرفت چندانی نداشته است و شهرداری باید درباره آن اقدام عاجلی انجام دهد و تملک پل مرحوم ابوترابی تا رز با ۵ میلیارد تومان از جمله آن هاست.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اعتبار ۵ میلیارد تومانی تکمیل ادامه این پل بیان کرد: برنامه مطالعات و احداث موزه تاریخ و تمدن جهان اسلام با ۳۱ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۶ از دیگر طرح های یاد شده است و تعریض جاده بهشت فاطمه(س) با یک میلیارد تومان اعتبار، آماده سازی شهرک عظیمیه با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، ساماندهی امامزاده حسین(ع) با ۱۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۶ و طرح هفت دره با ۲۰ میلیارد تومان بودجه بخش دیگری از این طرح ها را شامل می شود.

چگینی اضافه کرد: ساختمان شهرداری با ۱۵ میلیارد تومان، برج الهیه با ۱۷ میلیارد تومان، برج بادامستان با ۸ و نیم میلیارد تومان، ساختمان دارایی در قالب تفاهم نامه با ۷ میلیارد تومان، بارانداز ملی با ۵ میلیارد تومان و ۱۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه در مجموعه بانک شهر در بودجه عمرانی شهرداری دیده شده است که شهرداری باید درباره تمام این طرح ها گزارش بدهد.

وی با اشاره به بودجه ۴ میلیارد تومانی شهرداری قزوین برای اجرای طرح های کوچک مقیاس خاطرنشان کرد: این اعتبار در سال ۹۵ تصویب شد که باید تا اردیبهشت ماه تکمیل و گزارش آن از سوی شهرداری داده می شد که بهسازی وثوق آباد، ۵۰۰ میلیارد تومان کمک به بهسازی باغستان برای آب و راه آن ها، احیای محله شیخ آباد، چمن مصنوعی مینودر، مجتمع چندمنظوره محمدخان بیک، احداث مسیر دوچرخه سواری ضلع جنوب شرقی میدان سید حسین نصراله، پیاده روی انصارالحسین(ع)، زیرسازی و آسفالت امیدیه و ناصرآباد و خانه فرهنگ ناصرآباد از جمله آن ها به شمار می رود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: در این زمینه ۵ هزار تن قیر توسط داوود محمدی، نماینده قزوین در مجلس اختصاص و ۲ هزار و ۸۰۰ تن از آن تخصیص داده شد که محورهای بلوار صنعت، میرزا کوچک خان و کمربندی نسیم شمال انجام شد و اولویت چهارم نیز جاده نجف آباد است که باید ظرف چند روز آینده انجام شود.

بالا