بخش مسکن استان قزوین می تواند با برنامه ریزی از رکود خارج شود

اطلاعات خود را فراموش کرده اید؟

بخش مسکن استان قزوین می تواند با برنامه ریزی از رکود خارج شود

شنبه 13 خرداد 1396

استاندار قزوین گفت: رکود بخش مسکن در استان را با استفاده از کارشناسان و سرمایه گذاران بخش خصوصی با برنامه ریزی اصولی می توانیم به رونق تبدیل کنیم.



به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن استان اظهارداشت: در حوزه اقتصاد بدون شک مسکن از موضوعات مهم است که می تواند بسیاری از مشاغل و فعالیتها را ممکن کند.

وی بیان کرد: به نظر می رسد در بخش مسکن به طور جدی ورود پیدا نکرده ایم و این رکود همچنان تداوم دارد اما با استفاده از دیدگاه کارشناسی و سیاست گذاری درست و منطقی و برنامه ریزی می توانیم از رکود خارج شویم.

استاندار یادآورشد: از دست اندرکاران و متولیان بخش مسکن استان در بخش دولتی و خصوصی انتظار داریم ابتدا با تشکیل اتاق فکر و استفاده از نظر کارشناسان نسبت به جمع آوری آمار دقیقی از وضعیت بازار مسکن، نیازها و ساخت و سازها تهیه کنند تا بر اساس آن بتوان تصمیم گرفت.

همتی گفت: امارها نشان می دهد در استان بیش از ۴ هزار واحد مسکونی خالی و بدون استفاده داریم که نشان می دهد ساخت و ساز بر اساس اصول و نیازها نبوده و یا قدرت خرید مردم کم است که باید برای آن فکری کرد.

وی اضافه کرد:در بخش مسکن مهر هم گفته می شود ۸۰۰ واحد متقاضی ندارد که جای تامل دارد و در این زمینه به افراد کارشناس و صاحب نظر نیازداریم تا علتها را بررسی و راهکار ارائه کنند.

ساخت مسکن محرومان تسریع شود

استاندار قزوین ضرورت تامین مسکن محرومان را یادآورشد و گفت: در سال گذشته قرار بود برای یک هزار و۲۰۰ واحد مسکن محرومان توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام شود که فقط ۴۰۰ واحد تکمیل شده که راضی کننده نیست.

استاندار اظهارداشت: نباید فرصت را از دست بدهیم و از مسئول کمیته امداد انتظار داریم بسرعت برای تکمیل ۸۰۰ واحد باقیمانده اقدام کند.

وی بیان کرد: برای حل مشکلات حقوقی مسکن مهر هم با کمک دادگستری درخواست می کنیم یک شعبه ویژه برای رسیدگی سریعتر پیش بینی شود تا در این زمینه نیز مشکلات را حل کنیم.

بالا