4هزار واحد مسکونی در استان قزوین خالی و بدون متقاضی است

اطلاعات خود را فراموش کرده اید؟

4هزار واحد مسکونی در استان قزوین خالی و بدون متقاضی است

شنبه 13 خرداد 1396

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: حدود ۴ هزار واحد مسکونی در استان خالی است و ۸۰۰ واحد مسکن مهر متقاضی ندارد و ۱۵ درصد شهروندان قزوینی در منازل استیجاری ساکن هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حق لطفی روز پنجشنبه در نشست شورای مسکن استان قزوین که در استانداری برگزار شد گفت: در بخش مسکن در سال جاری رویکرد ما توجه به نوسازی بافت فرسوده و حل مشکلات حاشیه نشین هاست.

وی افزود: مسکن اولی ها برای زوج های جوان نیز از سیاست های کلان دولت است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز کارهای خوبی را در استان انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: قزوین با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر دارای حدود ۱۱۵ هزار واحد مسکونی است که حدود ۵۰۴ هکتار از شهر قزوین بافت فرسوده است که برای نوسازی آن باید اقدام کنیم.

حق لطفی تصریح کرد:در سال گذشته میزان ساخت و ساز در قزوین به ۸۵۰ هزار مترمربع افزایش یافت.

ساخت ۱۲۰۰ واحد برای کمیته امداد

مدیر کل راه و شهرسازی قزوین یادآورشد: ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی محرومان و۸۵۰ واحد برای خانواده شهدا و ایثارگران استان قزوین در دستور کار است و تا پایان سال با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) این واحدها باید تکمیل می شود.

سالانه به ۴ هزار واحد مسکونی نیازمندیم

حق لطفی در ادامه بازار سفته بازی را از مشکلات بخش مسکن دانست و یادآورشد: حضور برخی سفته بازان در بخش مسکن مشکل ساز شده ودر حالی که نیاز واقعی ما در استان حدود ۲ هزار واحد است شاهد ساخت و سازهای بدون نیاز متقاضی هستیم که باید برای آن تدبیر شود.

وی افزود: اگر سالانه ۴ هزار واحد ساخته شود این بخش رونق می گیرد و به همه تقاضاها نیز پاسخ داده می شود.

حق لطفی بیان کرد: حدود ۲ هزار واحد مسکونی در استان با پیشرفت ۴۰ درصد داریم که اگر تکمیل شود می تواند به اقتصاد صنعت ساختمان کمک کند و اشتغالزایی نیز داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: در شمال شهر قزوین ۳۳۰ هزار هکتار اراضی داریم که در بخشی از آن زمینهای با مساحت ۲۰۰ متر به تعداد ۲۴۳۸ قطعه تفکیک شده که اگر مجوز داده شود می تواند نیاز مسکن را تامین کند.

وی گفت: باید برای سازندگان انگیزه لازم را ایجاد کنیم و با ابزارهای تشویقی زمینه رونق بخش مسکن را فراهم کنیم.

بالا